Loading...

Mήνυμα απο panos@moredesign.gr: Θα πρέπει να ομολογήσω ότι παρακολουθώντας προ ημερών μία εκπομπή στο κανάλι Ε όπου φιλοξενούσε τους προέδρους κάποιον φορέων και μεταξύ αυτών τον πρόεδρο της ΠΟΜΙΔΑ κ Παραδιά, ομολογώ ότι έμεινα έκπληκτος απο την αλλαγή των θέσεών του, παρακολουθώντας δε την αλληλογραφία σας και το ΄΄στόλισμα΄΄ που του έχετε κάνει, θεωρώ ότι δικαιούστε τουλάχιστον συγχαρητήρια... καλή συνέχεια στο έργο σας.

URL: http://www.manifesto.com.gr/

 

……………………….

28-2-2014

   Αγαπητέ Παναγιώτη σ’ ευχαριστώ για το σχόλιό σου. Είδα και εγώ την συγκεκριμένη εκπομπή και θα συμφωνήσω  μαζί σου  ως προς την αλλαγή κάποιων εκ των θέσεών του (όσο τουλάχιστον την παρακολούθησα ),θέλω δε να πιστεύω ότι ο εν λόγω πρόεδρος άλλαξε τακτική. Ωστόσο ας παρακολουθούμε την πορεία του γιατί δεν ξέρουμε τι άλλο μπορεί να μας προκύψει στο μέλλον!                                            

Με  εκτίμηση  

Β. Α

----------------------------

Κύριε Παραδιά γειά σας.

Παρακαλώ πολύ όταν διαβάσετε αυτό το άρθρο, αναρωτηθείτε μήπως κάνετε λάθος να αναφέρεστε σε μείωση 50% της επιβάρυνσης της φορολογίας επι των ακινήτων.

Επειδή εκπροσωπείτε τους ιδιοκτήτες λόγω της ιδιότητας σας θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις θέσεις σας γιατί το αίτημα όλων των ιδιοκτητών δεν είναι αυτό που ζητάτε εσείς, είναι άλλο, είναι συγκεκριμμένο και απόλυτα λογικό αλλά ταυτόχρονα έννομο και μη διαπραγματεύσιμο!

Σε καμία περίπτωση δεν δέχονται και δεν μπορούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων ούτε ένα ευρώ επί πλέον φόρους για ακίνητα που δεν έχουν εισόδημα. Αυτό πρέπει να παρουσιάζεται σαν εκπρόσωπος τους και όχι να διαπραγματεύεστε για λογαριασμό τους αν θα χάσουν τα σπίτια τους ή αν θα μπούν στην φυλακή με το 50% ή και το 100% του φόρου που τους ζητά το κράτος και που ούτως ή άλλως δεν έχουν να πληρώσουν!

Παρακαλώ αλλάξτε τις θέσεις σας έγκαιρα γιατί κάνετε μεγάλο κακό σε όλους και είστε υπεύθυνος  για αυτό!

Σε ποιούς προσπαθείτε να φανείτε αρεστός, στην κυβέρνηση; Αναλογίζεστε τις ευθύνες σας;

                                                                                                                           19-11-13

Β. Αναγνώστου

και χιλιάδες άλλοι πολίτες!

…………………………………………………………………………………………

Κύριε Αναγνώστου

Σωστό αυτό που λέτε, συμφωνώ απόλυτα. Έτσι θα έπρεπε να είναι. Άλλωστε ανήκω και εγώ προσωπικά σ΄ αυτούς που δεν έχουν πλέον να πληρώσουν τέτοιους φόρους.

Πιστεύετε όμως στ΄ αλήθεια ότι η υποστήριξη αυτής της θέσης μπορεί να έχει σήμερα οποιοδήποτε αποτέλεσμα? Πιστεύετε ότι υπάρχει σήμερα κυβέρνηση (ή και αντιπολίτευση) που μπορεί πράγματι να την δεχτεί και να την υλοποιήσει?

Δεν προσπαθώ να είμαι αρεστός σε κανέναν, αλλά αποτελεσματικός. Το να προβάλω ανεδαφικές θέσεις δεν οδηγεί πουθενά. Ως εκ της φύσης του θέματος που υπερασπιζόμαστε επί δεκαετίες, υποστηρίζουμε πάντοτε θέσεις που μπορεί να φέρουν κάποιο αποτέλεσμα. Αυτό τα μέλη μας από όλη την Ελλάδα το γνωρίζουν πολύ καλά και το επικροτούν απόλυτα.

Αν όμως υπάρχουν ιδιοκτήτες ακινήτων, χιλιάδες μάλιστα, όπως μας λέτε, που πιστεύουν όπως εσείς ότι οι θέσεις μας είναι λανθασμένες, αυτό διορθώνεται πολύ εύκολα:Ιδρύουν αμέσως μια νέα, πιο μαχητική οργάνωση, που προβάλλει και υποστηρίζει τις δικές τους ανυποχώρητες θέσεις και απόψεις, με ικανότερα στελέχη, και κερδίζει το δύσκολο αυτό αγώνα. Για το καλό όλων μας! Άλλωστε το μέλλον ανήκει πάντοτε στους ικανότερους!

 Σ. Παραδιάς

………………………………………………………………………………………

Κύριε   Παραδιά 

Προφανώς ερμηνεύετε κατά το δοκούν τις επιστολές μου.

Καταρχάς δεν αναφέρθηκα στους συνεργάτες σας, αλλά σ’ εσάς προσωπικά, διότι λόγω της ιδιότητά σας εσείς φέρετε πάντα την ευθύνη για τις όποιες θέσεις και διεκδικήσεις του συνδέσμου!

      Ως  προς  την θέση σας  ότι  ευθύνονται  όλοι οι άλλοι (εκατοντάδες  χιλιάδες  ιδιοκτήτες ) εκτός από εσάς, για τους λόγους που αναφέρεστε, κατά την άποψή μου πιο ανεύθυνη θέση δεν θα μπορούσε να υπάρξει από έναν πρόεδρο ενός τόσο σοβαρού και νευραλγικού φορέα, όπως  η ΠΟΜΙΔΑ.

     Αναρωτιέται κανείς πως είναι δυνατόν να μη έχετε αντιληφθεί ότι είτε έχετε 1000 μέλη, είτε 100.000 μέλη, εκ των πραγμάτων εκπροσωπείτε όχι μόνο αυτούς αλλά και όλους τους άλλους ιδιοκτήτες της χώρας και αυτό γίνεται κάθε φορά που βγαίνετε στα κανάλια ή όπου αλλού!

     Τώρα, σε ότι άλλο αναφέρεστε  είναι άνευ σχολιασμού και αυτά μόνο ως αστειότητες θα μπορούσαν να εκληφθούν.

     Αν πάλι δεν καταλαβαίνετε τι εννοώ, τότε μάλλον θα χρειαστείτε διερμηνέα.

     Παρακαλώ εστιάστε στα προβλήματα όλων των εν Ελλάδι ιδιοκτητών, προσθέτοντας και το θέμα της μείωσης των σημερινών πλασματικών αντικειμενικών αξιών, που εκτινάσσουν στα ύψη την φορολόγηση των ακινήτων και μη ανησυχείτε για την θέση σας, γιατί αν διεκδικήσετε με δυναμισμό και πετύχετε τους σωστούς στόχους δεν πρόκειται να σας την πάρει κανείς!

    Αν ανησυχείτε για μένα, σας διαβεβαιώνω ότι δεν είναι στις προθέσεις μου, όπως επίσης  θα πρέπει να σας πω ότι τα κίνητρά μου είναι ανιδιοτελή απορρίπτοντας τις όποιες κατηγορίες σας.

   Τέλος να θυμάστε ότι αν δεν πετύχετε των στόχων σας δεν χρειάζεται να δημιουργηθεί ένας ίδιος δεύτερος φορέας γιατί αυτό μόνο κακό θα κάνει και βεβαίως είστε και εδώ λάθος στην πρότασή σας. Ένας αξιοπρεπής πρόεδρος αν θέλει να σεβαστεί τον εαυτό του και τα μέλη του, παραιτείται και τον διαδέχονται οι επόμενοι, εκτός και αν έχει ιδιοτελή συμφέροντα!

Β Αναγνώστου

 Υ. Γ Παρακαλώ ας σταματήσει εδώ όλο αυτό και ας επικεντρωθεί ο κάθε ένας από εμάς στα προβλήματα του!    

……………………………………………………………………………………….

Κύριε Αναγνώστου

Οι πραγματικοί υπεύθυνοι για την σημερινή τραγωδία της ακίνητης ιδιοκτησίας δεν είναι οι συνεργάτες μου και εγώ, όπως ισχυρίζεστε στο μήνυμά σας, που αγωνιζόμαστε τόσα χρόνια γι΄αυτήν, κάνοντας ότι μπορούσαμε, σύμφωνα με τα μέσα που είχαμε στη διάθεσή μας, δηλαδή με τα μέσα που τα ίδια τα μέλη μας έθεταν στη διάθεσή μας, και όχι με ξένα δεκανίκια.

Οι πραγματικοί υπεύθυνοι είναι όλοι εκείνοι οι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι, παρότι γνώριζαν την ύπαρξη της οργάνωσης, και τις προειδοποιήσεις της για τα δεινά που έρχονται, αγνόησαν τις διαχρονικές εκκλήσεις μας να γίνουν μέλη στα σωματεία μας σε όλη τη χώρα, να δυναμώσουν τις τάξεις μας και τη φωνή μας,  και να αγωνιστούμε όλοι μαζί για τα δικαιώματά μας. Είναι όλοι εκείνοι που δεν διέθεσαν ποτέ ούτε μια ώρα από το χρόνο τους, και ούτε ένα ευρώ από τα χρήματά τους για την υπεράσπιση της ιδιοκτησίας τους!

Ουδείς από αυτούς τους απόντες από τους αγώνες μας δικαιούται σήμερα να μας κάνει τον τιμητή και να μας ζητάει μάλιστα να παραιτηθούμε... Ουδείς δικαιούται να δείχνει τέτοια ασέβεια στους επί δεκαετίες αγώνες και τις προσπάθειές μας, όπως εσείς με το πρωτοφανούς προκλητικότητας μήνυμά σας, το οποίο μόνον κάποιος που θα είχε συμφέρον στην εξαφάνιση της ΠΟΜΙΔΑ, για δικούς του λόγους, άσχετους με τα συμφέροντα της ιδιοκτησίας, θα μπορούσε να μας απευθύνει, ζητώντας να σιγήσει η μοναδική φωνή στη χώρα, που μάχεται με νύχια και με δόντια για τους ιδιοκτήτες ακινήτων!

Αν λοιπόν εμείς δεν το κάνουμε καλά, κάντε το εσείς καλύτερα. Δεν είναι ειρωνεία αυτό, είναι πραγματικότητα! Πάντοτε υπάρχει χρόνος για μαχητική δράση, ποτέ δεν είναι αργά. Αφήστε τις υπεκφυγές και προχωρήστε μπροστά! Καλέστε εσείς και τα άξια στελέχη που θα σας πλαισιώσουν, όλους αυτούς τους ιδιοκτήτες από όλη τη χώρα που επί δεκαετίες αδιαφόρησαν στις δικές μας εκκλήσεις, να γίνουν μέλη σε ένα καινούργιο δικό σας μαχητικό φορέα, και δώστε τον αγώνα με τις δικές σας προδιαγραφές, για την κατάργηση των φόρων και όλων των δεσμών της ιδιοκτησίας.

Το τι έχουμε κάνει όλα αυτά τα χρόνια για την πολύπαθη ακίνητη ιδιοκτησία το γνωρίζουν και το αναγνωρίζουν όλοι όσοι αντιλαμβάνονται τι πράγματι συμβαίνει σ΄αυτή τη χώρα, ιδιαίτερα σήμερα. Θα ήταν δικαίωμά σας να τα περιφρονείτε μόνον αν σεις είχατε να παρουσιάσετε κάτι καλύτερο.

Σ.Π._

……………………………………………………………………………………….

Κύριε  Παραδιά

 Ειλικρινά θα ήταν δύσκολο στον οποιονδήποτε πολίτη, να κατανοήσει πως είναι δυνατόν να επικαλείστε αδυναμία να πληρώσετε τους συγκεκριμένους φόρους, αλλά ταυτόχρονα να αγωνίζεστε για την μείωσή τους και όχι για την εξάλειψή  τους· ή έχετε να πληρώσετε ή κάτι άλλο θα θέλατε να πείτε!

Εν πάσει περιπτώσει είναι προφανές ότι παραβλέπετε την αδυναμία των ιδιοκτητών να πληρώσουν τον οποιονδήποτε φόρο για ακίνητα που δεν τους αποδίδουν, ίσως γιατί εσείς όπως αποδεικνύεται έχετε να πληρώσετε τουλάχιστον το 50% .

Προφανώς δεν έχετε αντιληφθεί την σοβαρότητα του θέματος (για να μη πω ότι είστε εκτός θέματος), ότι ο κόσμος χάνει ή θα χάσει τα σπίτια του, αλλά πλέον αυτού δημιουργείτε την λανθασμένη  εντύπωση προς όλες τις κατευθύνσεις κυβέρνηση, Τρόικα, τράπεζες και σε όποιους άλλους έχουν άποψη ή ασχολούνται με αυτό το θέμα, ότι υπάρχουν χρήματα στους ιδιοκτήτες, αλλά τα κρύβουν και απλά διαπραγματεύονται για να πληρώσουν το 50% κερδίζοντας την διαφορά.

  Πιστεύετε ότι παρουσιάζετε το πρόβλημα στην πραγματική του διάσταση και ότι εκπροσωπείτε σωστά τα συμφέροντα των ιδιοκτητών;

   Δεν έχω τίποτα μαζί σας, αλλά πλέον της απόλυτα λανθασμένης τακτικής και κάκιστης διαπραγματευτικότητάς σας, προκαλείτε επιπροσθέτως και με την επιστολή σας!

   Κύριε Παραδιά η αλαζονεία είναι κάτι ιδιαίτερα άσχημο για τους ανθρώπους, πόσο μάλλον για άτομα που θέλουν να εκπροσωπούν φορείς, οργανώσεις έως και πολιτικά κόμματα.

   Ωστόσο στην δική σας περίπτωση εφ’ όσον επιζητάτε μια απάντηση θα την έχετε γιατί την δικαιούστε.

   Παρακολουθώντας από καιρό τις ‘’επιτυχίες σας’’ θα πρέπει να σας πω ότι ήδη θα’ πρεπε να έχετε παραιτηθεί!

   Δεν ντρέπεστε  να υπερηφανεύεστε για τα επιτεύγματα σας όταν έχει εξελιχθεί σε κατάρα το να είναι σήμερα κάποιος ιδιοκτήτης;

   Τι κάνατε γι’ αυτό και για τις δεκάδες επιβαρύνσεις επί των ακινήτων; Δεν νοιώθετε υπεύθυνος για αυτήν την κατάντια των ιδιοκτητών όπως και για την πλήρη καταστροφή που τους οδηγούν τώρα, μετά και από την δική σας ανυπαρξία;

    Πού ζείτε, στην Ελλάδα ή σε κάποια άλλη χώρα;

    Πως τολμάτε να προκαλείτε με τις τελευταίες παραγράφους σας;

    Δείχνετε δυστυχώς να ζείτε στον δικό σας κόσμο και δεν καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχει χρόνος να ιδρυθεί μια νέα αντίστοιχη οργάνωση να εκπροσωπήσει και να διεκδικήσει τα δικαιώματα των ιδιοκτητών. Ποιούς ειρωνεύεστε και ταυτόχρονα προσπαθείτε να κοροϊδέψετε, αυτούς που πρέπει από την θεσμική σας θέση να εκπροσωπείτε;

    Αν σας έχει μείνει ίχνος σεβασμού προς αυτούς, παραιτηθείτε άμεσα και παραδώστε την θέση σας σε άξια στελέχη να μας εκπροσωπήσουν και πάψτε να κάνετε κακό στον εαυτό σας και στους άλλους!

   Τέλος με συγχωρείτε αν αναφέρθηκα από ταπεινότητα σε χιλιάδες πολίτες, η σωστή τοποθέτηση θα ήταν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, χωρίς βεβαίως να έχω το δικαίωμα να τους εκπροσωπώ αυτή τη στιγμή, αλλά έχετε την εντύπωση ότι θα υπήρχε κάποιος ιδιοκτήτης που θα διαφωνούσε;  

Β. Αναγνώστου

……………………………………………………………………………………..

Κύριε Παραδιά.                                                                                                                

Μόνο για αυτό θα επανερχόμουν!                                                                                   

 Όπως βλέπετε δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι αυτών που σας έλεγα και κάποιος μεμονωμένος πολίτης έκανε αυτό που θα έπρεπε να είχατε κάνει ήδη προ πολλού εσείς και ο σύνδεσμος!                                                                                                 

Αν όντως δεν έχετε προβεί σε αυτήν την ενέργεια, έστω και τώρα βρείτε αυτόν τον πολίτη και συμπαρασταθείτε στον αγώνα του!!! 

http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/16234

Β. Αναγνώστου

(Στο ΣτΕ προσέφυγε φορολογούμενος για τη συνταγματικότητα του ΦΑΠ)

[23.11.2013]

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προσέφυγε φορολογούμενος και ζητάει να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική η επιβολή του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας Φυσικών Προσώπων (ΦΑΠ), που επιβλήθηκε τη διετία 2011-2012.
Η υπόθεση θα εκδικαστεί από το ΣτΕ με τη διαδικασία της πρότυπης δίκης. Δηλαδή, θα συζητηθεί με διαδικασίες «εξπρές» (σύντομο χρονικό διάστημα) και η πιλοτική απόφαση που θα εκδοθεί θα έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα για όλες τις εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων.
Συγκεκριμένα, ο πολίτης, ο οποίος, όπως δηλώνει, δεν έχει εισόδημα λόγω «της ραγδαίως πτώσης της επαγγελματικής του δραστηριότητας» προσέφυγε στη δικαιοσύνη ζητώντας να κριθούν αντισυνταγματικά, παράνομα και αντίθετα στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) τα εκκαθαριστικά σημειώματα ΦΑΠ των ετών 2011 και 2012, με τα οποία υποχρεώνεται να καταβάλει για κάθε ένα έτος το ποσό των 14.887 ευρώ.
Ο φορολογούμενος σημειώνει στην προσφυγή του ότι έχει τρία ακίνητα, εκ των οποίων στα δύο έχει την ψιλή κυριότητα και στο τρίτο την πλήρη κυριότητα. Όμως, και τα τρία ακίνητα, όπως υποστηρίζει, δεν του αποφέρουν κανένα εισόδημα.
Επίσης, αναφέρει ότι η επιβολή του ΦΑΠ προσκρούει στο άρθρο 4 του Συντάγματος, το οποίο προβλέπει ότι η επιβολή φόρου επιτρέπεται μόνο εάν υπάρχει φοροδοτική ικανότητα και στην περίπτωση αυτήν πρέπει να είναι ανάλογη με τον βαθμό που υπάρχει.
Όπως διευκρινίζει, οι διατάξεις του φορολογικού νόμου που αφορούν τον ΦΑΠ αντιβαίνουν το άρθρο 5 του συνταγματικού χάρτη, καθώς το ύψος του φόρου δεν συναρτάται προς τη φοροδοτική ικανότητα του φορολογούμενου.
Εξάλλου, σημειώνει ότι ο ΦΑΠ είναι αντίθετος στην ΕΣΔΑ, αφού το ύψος του φόρου υπολογίζεται κατά τέτοιο τρόπο που να ισοδυναμεί με στέρηση της ακίνητης περιουσίας, καθώς ο πολίτης καλείται να καταβάλει το σύνολο της αξίας της σε φόρο.
Τέλος, ο φορολογούμενος τονίζει ότι πλέον του ΦΑΠ, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, έχει πληρώσει το Ειδικό Τέλος Ακινήτων (ΕΤΑΚ), το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) και το γνωστό «χαράτσι» μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ (Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών), κάτι που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην καταβολή, μέσα σε λίγα χρόνια, του ισόποσου της αξίας των ακινήτων σε φόρους.
Πηγή ToΒήμα)

 ………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………......

                                                                                                    Πάτρα  13-1-2014

Κύριε  Παραδιά  γεια σας

Δίχως να έχω καμία διάθεση ν’ ανοίξω έναν δεύτερο κύκλο αντιπαράθεσης,  είμαι υποχρεωμένος λόγω της σοβαρότητας του θέματος, αλλά και για τον λόγο ότι εξακολουθείτε να επιμένετε στα Μ.Μ.Ε. στις αρχικές σας θέσεις και προκειμένου  να βοηθήσω το έργο σας, αλλά και όλους τους ιδιοκτήτες της χώρας μας να απαλλαχτούν από την παράνοια των ιθυνόντων του κράτους, αποφάσισα να σας στείλω  συνημμένα ένα άρθρο που αναφέρεται σε συνταγματικές αποφάσεις των δικαστηρίων της Γερμανίας και της Γαλλίας του 1995 και 1998, κάτι που προφανώς θα έπρεπε να γνωρίζετε λόγω της διπλής σας ιδιότητας και να το είχατε  προτάξει  ως  αδιαφιλονίκητο  επιχείρημα,  ικανό  να  ακυρώσει  και  να χαρακτηρίσει  ως αντισυνταγματική την επιβολή φόρου ακινήτων  (ΕΝΦΙΑ)που επέβαλε το κράτος μας στους ιδιοκτήτες όταν αυτά δεν έχουν εισόδημα!

Επίσης θα πρότεινα να ελέγξετε, αν συσωρευτικά οι φορολογικές επιβαρύνσεις του κράτους επί των ακινήτων που παράγουν εισόδημα, είναι πλέον του 50% γιατί αν συμβαίνει αυτό, μέσα από τις ίδιες αποφάσεις μπορεί να απαιτηθεί η μείωσή τους!

Μετά τα ως άνω, ελπίζω τώρα να αποσύρετε την πρότασή σας, ως προς την συμβιβαστική λύση που ζητήσατε σαν φορέας, εκπροσωπώντας τους ιδιοκτήτες της χώρας μας,  δηλαδή  να  αποδίδουν  οι  ιδιοκτήτες  το  50%  ενός  υποτιθέμενου εισοδήματος που δεν εισέπραξαν  ΠΟΤΕ!

Αντιλαμβάνομαι ότι σας φέρνω σε δύσκολη θέση και φυσικά δεν θα το πιστέψετε αν σας πω, ότι λυπάμαι γι’ αυτό, αλλά δεν μου αφήσατε περιθωρίου να πράξω αλλιώς. Είναι τόσο σοβαρή η κατάσταση και η οικονομική ζημιά που έχουμε υποστεί σαν πολίτες που ο χρόνος και οι ανάγκες πιέζουν τόσο, που δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια συμβιβασμού με τις αρχές μας και τις όποιες νόμιμες και δίκαιες διεκδικήσεις μας!

Θα σας ξαναπώ , δεν με ενδιαφέρει να διεκδικήσω οποιοδήποτε αξίωμα ή θέση στον χώρο σας, αυτό που επιχειρώ και επιζητώ είναι να βοηθήσω, αποφασίστε λοιπόν, αν με θέλετε αρωγό στον αγώνα σας ή απέναντί σας.

Με τις καλύτερες των προθέσεων

Βασίλης  Αναγνώστου

Δήμευση στην Ευρώπη ο "τυφλός" φόρος κατοχής ακινήτων

Σύμφωνα με αποφάσεις Συνταγματικών δικαστηρίων σε Γερμανία και Γαλλία, μόνο περιουσία που φέρνει εισόδημα θα πρέπει να υπόκειται σε τέτοιες επιβαρύνσεις

Αντισυνταγματική είναι η επιβολή φόρου ακινήτων σε ακίνητα τα οποία δεν αποφέρουν εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους, καθώς πλήττει ευθέως το δικαίωμα της ιδιοκτησίας. Αυτά βέβαια ισχύουν στην Ευρώπη, διότι στην Ελλάδα ο νέος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων, που επιβάλλεται από την Πρωτοχρονιά του 2014, πέφτει τυφλά επί δικαίων και αδίκων, ανεξαρτήτως εισοδήματος και αξίας των φορολογούμενων ακινήτων.
Τη μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο ελληνικό και τα ευρωπαϊκά φορολογικά συστήματα αναφορικά με τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας αποκαλύπτει με την έκθεσή της η επιστημονική επιτροπή της ελληνικής Βουλής, που αξιολόγησε το νομοσχέδιο για τον ενιαίο φόρο ακινήτων.

Στην έκθεση της επιτροπής παρατίθενται δύο αποσπάσματα από αποφάσεις του γερμανικού και του γαλλικού συνταγματικού δικαστηρίου αναφορικά με τη φορολόγηση των ακινήτων τα οποία δεν αποφέρουν εισόδημα στους φορολογούμενους ιδιοκτήτες τους.

Πιο συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται αναφορικά με το ζήτημα της εισαγωγής εισοδηματικού κριτηρίου επί φόρου επιβαλλόμενου επί της περιουσίας, το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο έκρινε, με την απόφασή του στις 22 Ιουνίου 1995, μεταξύ άλλων, ότι η επιβολή φόρου ακίνητης περιουσίας, παραλλήλως προς άλλους υφισταμένους φόρους, δεν πρέπει να θίγει τον πυρήνα του δικαιώματος της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι ο φόρος πρέπει να μπορεί να κα­ταβάλλεται ετησίως από τα ει­σοδήματα τα οποία προέρχο­νται κατά συνήθη χρήση από την περιουσία αυτή.

Περαιτέρω, με αφετη­ρία την παραδοχή ότι το εισόδημα το οποίο προκύπτει από την περιοδική εκμετάλλευση της ακίνητης πε­ριουσίας πρέπει μεν να συμβάλλει στην κάλυψη των δη­μοσίων βαρών, συγχρόνως, όμως, ένα τμήμα του πρέπει να παραμένει εις χείρας του φορολογουμένου, έθε­σε το σχετικό όριο στο ήμισυ του ως συγκεκριμένου εισοδήματος, υπό την έννοια ότι η συνολική φορολογική επιβά­ρυνση της ακίνητης περιουσίας δεν μπορεί να υπερβαίνει, κατά προσέγγιση, το ήμισυ του εισο­δήματος που παράγεται από αυτήν. Με απλά λόγια, η Εφορία μπορεί να παίρνει με τη μορφή του φόρου κατ’ ανώτερο όριο το 50% του εισοδήματος που προέρχε­ται από το ακίνητο.

 

Ανάλογη απόφαση έχει εκδώσει και το Γαλλικό Συ­νταγματικό Συμβούλιο, που, με απόφασή του στις 29 Δεκεμ­βρίου 1998, επί του φόρου αλ­ληλεγγύης επί της (κινητής και ακίνητης) περιουσίας έκρινε ότι ο ως άνω φόρος κατο­χής της περιουσίας πρέπει να μπορεί να καταβάλλεται διά των εισοδημάτων που παράγει αυτή και, συνε­πώς, για να είναι η φορολόγη­ση της περιουσίας συνταγματικώς ανεκτή, πρέπει η κατοχή της να συνδέεται και με παρα­γωγή εισοδήματος.

Ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων επιβάλλεται επί της ακίνητης περιουσίας, χωρίς καμιά πρόβλεψη για απαλλαγή έστω των ακινήτων που δεν αποφέρουν εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους.

Πάνω απ’ όλα τα έσοδα

Ας δούμε τώρα τι συμβαίνει στην περίπτωση της Ελλάδας. Ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) επιβάλλεται επί της ακίνητης περιουσίας χωρίς καμιά απολύτως πρόβλεψη για απαλλαγή των ακινήτων που δεν αποφέρουν εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, τα κενά και ξενοίκιαστα ακίνητα θα επιβαρυνθούν κανονικά τόσο με το 100% του βασικού φόρου που επιβάλλεται ανά τετραγωνικό στα κτίσματα, αλλά και με τον συμπληρωματικό φόρο, τύπου Φόρου Ακίνητης Περιουσίας, που βαρύνει τους ιδιοκτήτες με αντικειμενική αξία περιουσίας άνω των 300.000 ευρώ.

Αν και οι φορείς της κτηματαγοράς καθώς και βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας ζήτησαν τη θέσπιση ενός μειωτικού συντελεστή φορολόγησης των ακινήτων που είναι κενά ή ξενοίκιαστα, τέτοια πρόβλεψη δεν υπήρξε τελικά στο νομοσχέδιο. Αυτό που έγινε ήταν μερικές γενικόλογες υποσχέσεις από την πλευρά του κυβερνητικού επιτελείου για την παροχή στο μέλλον, πιθανόν από το 2015, έκπτωσης από τον φόρο στα ακίνητα που δεν ιδιοχρησιμοποιούνται και δεν αποδίδουν εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) έχει ζητήσει τη θέσπιση συντελεστή έκπτωσης 50% από τον φόρο για τα ακίνητα που είναι μακροχρόνια ξενοίκιαστα, δηλαδή για περισσότερα από δύο χρόνια.

Οι λόγοι που επικαλείται το οικονομικό επιτελείο για τη μη παροχή έκπτωσης στα κενά και ξενοίκιαστα ακίνητα είναι καθαρά δημοσιονομικοί, δηλαδή θα χαθούν σημαντικά έσοδα και δεν θα πιαστεί ο εισπρακτικός στόχος του φόρου για 2,65 δισ. ευρώ το 2014.

(όλη η αλληλογραφία εστάλη επίσης και στον σύλλογό τους στην Θεσσαλονίκη)


 

13/1/2014

Κύριε Αναγνώστου καλησπέρα

Χωρίς πρόθεση να ανοίξουμε νέο κύκλο αντιπαραθέσεων, σας λέω ότι για το 2014 δεν πρόκειται να γίνει δεκτή από την Τρόικα η παραμικρή αλλαγή στο έκτρωμα το οποίο ψηφίστηκε και δημοσιεύτηκε ως νόμος 4223/2013 (ΕΝΦΙΑ), ούτε τα ελληνικά δικαστήρια πρόκειται να ακολουθήσουν την προ εικοσαετίας γνωστή νομολογία  των Γαλλικών και Γερμανικών Δικαστηρίων. Ούτε η Κυβέρνηση θα εισηγηθεί κάτι διαφορετικό αν δεν λύσει πρώτα το θέμα της μείωσης ή όχι του Χρέους, με βάση το «πρωτογενές πλεόνασμα» το οποίο θα προκύψει από την «ανθρώπινη κρεατομηχανή» του ΕΝΦΙΑ.

Η πρότασή μας για μειωτικό συντελεστή 50% δεν αφορά εισόδημα, όπως αναφέρετε, αλλά μειωμένη φορολογητέα αξία των ξενοίκιαστων ακινήτων. Είναι πρόταση ομόφωνη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΟΜΙΔΑ, μετά από διεξοδικές συζητήσεις  και την πολιτική εκτίμηση ότι μόνον μια συγκαταβατική πρόταση μπορεί κάποια στιγμή (π.χ. το 2015…) να έχει κάποια τύχη, και όχι μια πρόταση πλήρους απαλλαγής.

Η πρότασή μας υποστηρίχθηκε σθεναρά στη Βουλή από πολλούς βουλευτές, οι οποίοι δυστυχώς στο τέλος  ψήφισαν το νόμο αυτό, που, όπως γράφω στην ιστοσελίδα μας, «επιβλήθηκε τελικά με το πλέον αποτρόπαιο και ληστρικό σενάριο, είναι τελικά διπλός ετήσιος φόρος αποκλειστικά στην αστική ακίνητη περιουσία, σχεδιασμένος όχι με κριτήριο την εισπραξιμότητά του, αλλά την πολιτική επιβίωση εκείνων που τον ψήφισαν!». Ο λόγος που επικαλέστηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών είναι ότι αν δέχονταν την μειωμένη χρέωση (πολύ περισσότερο την πλήρη απαλλαγή), θα έπρεπε να επαυξήσουν υπέρμετρα τους φορολογικούς συντελεστές, προκαλώντας την αντίδραση των υπολοίπων φορολογουμένων. Έτσι, αν ο νόμος αυτός δεν αλλάξει άμεσα,  όσοι έχουν μεγάλες και αναξιοποίητες αστικές περιουσίες διατρέχουν τον έσχατο των κινδύνων…Αυτά για το ζέον θέμα, που εμένα με καίει προσωπικά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, και για το οποίο δεν υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσα να κάνω, και δεν το έκανα… Τουλάχιστον έχω τη συνείδησή μου ήσυχη!Τα υπόλοιπα στο συνέδριό μας, στο ΤΙΤΑΝΙΑ, στις 25.1.2014, δηλαδή 40 ημέρες μετά την ψήφιση του νόμου... Σας στέλνω και τη σχετική πρόσκληση, πρωτοσέλιδη στο περιοδικό μας…

Φιλικά

Σ.Π.

 

………………………………………………………………………………………..

17-1-2014

Κύριε  Παραδιά  γεια σας

Δυστυχώς με φέρνετε σε πολύ δύσκολη θέση, γιατί, ενώ σας εκδήλωσα την επιθυμία μου να σταματήσει αυτή η αντιπαράθεση, δεν βοηθάτε.

Αν θέλετε παρακαλώ, δείτε εκ νέου τον τρόπο αντιμετώπισης του θέματος, γιατί ο δρόμος που ακολουθείτε δεν βγάζει πουθενά!  Δεν το βλέπετε;

Παρακαλώ πολύ μη θέτετε αναχώματα μεταξύ μας, δείτε πάλι την τελευταία επιστολή μου, γιατί είμαι σίγουρος ότι και οι δυο επιζητούμε το ίδιο.

Τέλος  αυτό  που  θα  ήθελα  ερχόμενος  το  επόμενο   Σάββατο  στο  συνέδριό σας (αν τα καταφέρω) είναι, να υπάρξει μεταξύ των παρευρισκομένων  ένας τεκμηριωμένος και εποικοδομητικός διάλογος, ούτως ώστε  να βγουν ασφαλή συμπεράσματα, που με τις ενέργειες του συνδέσμου σας θα μπορούσαν ίσως να βοηθήσουν όλους τους ιδιοκτήτες της χώρας, μέλη και μη!

Πάντα με τις καλύτερες προθέσεις

Β.  Αναγνώστου

…………………………………………………………………………………………..

 

17-1-2014

Κύριε Αναγνώστου

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω σε ποια αντιπαράθεση πλέον αναφέρεστε, και γιατί εγώ δεν βοηθάω.

Επειδή εν πάση περιπτώσει, η συζήτηση αυτή δεν μας οδηγεί σε κάποιο συμπέρασμα, και ο καθένας μας διατηρεί τις απόψεις τους, θα σεβαστώ την επιθυμία σας, και θα σταματήσουμε να ασχολούμεθα ο ένας με τον άλλον.

Σας ευχαριστώ για την επικοινωνία

Φιλικά   Σ.Π.

                               …………………………………………

 

                                                                         Πάτρα         22-1-2014

Κύριε Παραδιά                                   απαντ. Επιστ. 17-1-14                                                          

Η επιθυμία μου είναι μεγαλύτερη από την δική σας να κάνουμε αυτό που προτείνατε, εξ’ άλλου είναι κάτι που ήδη έχω αναφερθεί σ’ αυτό σε προηγούμενη επιστολή μου. Δυστυχώς όμως αν συνέβαινε αυτό υπό τις σημερινές συνθήκες θα εξυπηρετούσε προσωπικά εσάς και τα συμφέροντα της κυβέρνησης, ενώ ταυτόχρονα θα λειτουργούσε αρνητικά για όλους τους ιδιοκτήτες της χώρας. 

                                                                               
Όσο λοιπόν θα παραμένετε σ’ αυτό το νευραλγικό πόστο, διατηρώντας τις οποίες ανεδαφικές θέσεις σας  και τον υπέρμετρο εγωισμό σας μαζί με τις όποιες πιθανές βλέψεις σας προς την πολιτική (ελπίζω να μη συμβεί αυτό, γιατί θα ήταν η απάντηση στο ερώτημα γιατί δεν διεκδικείτε από την κυβέρνηση κατ’ ουσίαν τίποτα),  αυτό που ζητάτε και σας εξυπηρετεί δεν πρόκειται να συμβεί!                                                            

Ωστόσο τι είναι αυτό που δεν καταλαβαίνετε; Το θέμα είναι απλό, αλλάξτε ρότα.                                     

Έχετε την δύναμη του συνδέσμου στα χέρια σας και δεν την αξιοποιείτε!     

Διεκδικείστε δυναμικά τα δικαιώματα όλων των ιδιοκτητών της χώρας, ξεχάστε επί του συγκεκριμένου θέματος τις έως σήμερα θέσεις σας και κινηθείτε άμεσα δικαστικά κατά του κράτους να ακυρώσετε τις παράλογες και παραβατικές αποφάσεις  και τακτικές του. Αφήστε τα λιπόψυχα σχόλια σας και τις αστειότητες επί των προσκλήσεών σας περί  μνημόσυνου των ιδιοκτητών γιατί κινδυνεύετε να χαρακτηριστείτε εσείς ως νεκροθάφτης.                                                                               

Δείτε παρακαλώ την σοβαρότητα του θέματος και αναλογιστείτε τις ευθύνες σας, όπως επίσης και ποιους εκπροσωπείτε ως πρόεδρος της ΠΟΜΙΔΑ και μη διακωμωδείτε την κατάσταση, γιατί δείχνετε να βρίσκεστε σε έναν δικό σας κόσμο, ενώ η Ελλάδα καίγεται!                                                                                            
Σταματήστε τις υπεκφυγές και τις απαισιόδοξες προβλέψεις σας και βρείτε σαν νομικός με τους συνεργάτες σας τον πιο καλλίτερο τρόπο, (έχοντας στα χέρια σας ως ένα επί πλέον όπλο, το δεδικασμένο των αποφάσεων  των Συνταγματικών δικαστηρίων της Γερμανίας και της Γαλλίας που σας έστειλα ), να διεκδικήσετε τα αυτονόητα, την άρση του επίμαχου νομοσχεδίου  και την απόδοση του δικαίου!                                                                                                            
Αν οι εκπρόσωποι των ένστολων  σκέπτονταν και ενεργούσαν σαν εσάς ακόμα θα έκλαιγαν την μοίρα τους                                                                                                       
Κύριε  Παραδιά είναι τουλάχιστον λυπηρό να μη έχετε μάθει ως ένας  επαγγελματίας και δη του κλάδου σας, όταν ταυτόχρονα εκπροσωπείτε πολίτες που σας εμπιστεύονται τις όποιες διεκδικήσεις τους, ότι στο πεδίο της μάχης πολεμάμε πάντα για την νίκη και ότι τον  συμβιβασμό τον επιδιώκουμε όταν έχουμε χάσει την μάχη! Αν  δεν καταλαβαίνετε πάλι τι εννοώ για να σας βοηθήσω, σας παραπέμπω στην λάθος επιλογή σας που ζητήσατε την μείωση του 50% και όχι την πλήρη εξάλειψη του επίμαχου νομοθετήματος   που θα’ πρεπε να είχατε ζητήσει  εξ’ αρχής. Ελπίζω να καταλάβατε τι εννοώ  για να μη χρειαστεί να διευκρινίσω περισσότερο.                                                                                                               
Λυπάμαι   που αυτή η επιστολή είναι σ’ αυτό το επίπεδο αντιπαράθεσης, αλλά εσείς το θελήσατε, Δυστυχώς επιλέξατε να είστε απέναντι από τα συμφέροντα όλων των ιδιοκτητών, δηλαδή όλων των Ελλήνων και όχι μαζί τους, αυτή είναι η πραγματικότητα! 

Αν παραμείνετε στις ανύπαρκτες διεκδικήσεις σας   και στις λανθασμένες επιλογές σας, είμαι υποχρεωμένος σαν πολίτης και ιδιοκτήτης να καταγγείλω την συμπεριφορά σας ως επιζήμια και καταστροφική έναντι όλων των ιδιοκτητών της χώρας.                                                                                                                           
Ωστόσο ελπίζω τα υπόλοιπα διοικητικά μέλη της ομοσπονδίας να λάβουν θέση  και να ενημερώσουν για όλα τα ως άνω τα μέλη που θα παραβρεθούν στο συνέδριο σας, ευελπιστώντας ότι αυτά πλέον θα σας αλλάξουν τις προθέσεις σας!!                                                                                                                                                                                                                                                              

 Β. Αναγνώστου.

 Υ.Γ.  Αν κρίνετε, ότι δεν έχω δικαίωμα να έχω άποψη σαν πολίτης και ιδιοκτήτης, δεν έχω πρόβλημα να με κάνετε μέλλος σας.

(Η παρούσα μαζί με όλη την επιστολογραφία  του κ. Παραδιά εστάλη και στον τοπικό σύνδεσμο της ΠΟΜΙΔΑ πρόεδρο κ. Αναστασιάδου . Επίσης αντίστοιχα και προς τους Θεσσαλονικείς.)


 

   
   
   
   
   

 


 


 

 

© Copyright 2013 - 2024 21ος Αιώνας Το Μανιφέστο μιας σύγχρονης Κοινωνικής Επανάστασης!